Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009

ΑΠΟΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ

Ανοιχτή επιστολή του ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥ από το "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" συναδέλφου ΓΙΑΝΝΗ ΚΩΣΤΑΚΗ


Προς τον Πρόεδρο και το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ (Με την παράκληση να πρωτοκολληθεί) Αθήνα, 7/1/2009 Αγαπητοί συνάδελφοι, Μαζί με τις ευχές μου για τα καλύτερα τόσο σε σας, όσο και στις οικογένειες σας, σας πληροφορώ ότι τέλη Δεκέμβρη ο πληρεξούσιος δικηγόρος μου κατέθεσε προσφυγή με την οποία ζητώ την ακύρωση της απόλυσης μου από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ που έγινε στις 30/9/2008. Με την ευκαιρία επανέρχομαι στο ήδη γνωστό σε σας αίτημά μου έκδοσης από την Ενωση ανακοίνωσης διαμαρτυρίας, όπως συνήθως γίνεται σε κάθε απόλυση συναδέλφου, σημειώνοντας ότι στην περίπτωσή μου υπάρχει εντελώς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Θέλοντας να φρεσκάρω τη μνήμη σας παραθέτω εκ νέου το από 2/10/2008 κείμενο που ήδη υπάρχει στα αρχεία της Ενωσης στο οποίο αναφέρω αναλυτικά τα της απόλυσής μου: «Προς το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ Αγαπητοί συνάδελφοι, Την Δευτέρα, 29 Σεπτέμβρη, με κάλεσε ο συνάδελφος Παύλος Αλέπης, αρχισυντάκτης της εφημερίδας ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ όπου εργάζομαι σχεδόν 15 χρόνια (14 χρόνια και 9 μήνες για την ακρίβεια) προκειμένου να μου ανακοινώσει την «λήξη της συνεργασίας μας», όπως χαρακτηριστικά μου είπε. Ισχυρίστηκε ότι το τελευταίο διάστημα, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, η Συντακτική Επιτροπή (ΣΕ), ασχολείται μαζί μου. Πρόσθεσε ότι η ανοχή που έδειξε η εφημερίδα σε μένα ήταν ανεπίτρεπτη και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθεί στο μέλλον για κανέναάλλο εργαζόμενο. Το ρεπορτάζ την ευθύνη του οποίου τα τελευταία χρόνια είχα ήταν το Δικαστικό. Εξεπλάγην επειδή ποτέ στο παρελθόν δεν μου είχε γίνει κάποια παρατήρηση σχετικά με την εργασία μου και φυσικά ουδέποτε είχα κληθεί από τη ΣΕ όταν γινόταν συζήτηση για μένα προκειμένου να εκθέσω την δική μου άποψη στο υπό συζήτηση θέμα. Στην ΣΕ δεν κλήθηκα καν όταν συζητήθηκε η απόλυσή μου, 4 χρόνια πριν πάρω σύνταξη και ενώ για πάνω από 10 χρόνια πάσχω από στεφανιαία νόσο, γεγονότα γνωστά σε όλα τα μέλη της ΣΕ. Ως αφορμή της απόλυσή μου αναφέρθηκε το ότι δεν είχα δώσει στην εφημερίδα την είδηση της κήρυξης από το δικαστήριοκαταχρηστικής της απεργίας των τελωνιακών. Η επίκληση αυτού του λόγου είναι προσχηματική και θα εξηγήσω αμέσως γιατί το λέω. Στις 25 Σεπτέμβρη η κυβέρνηση προσέφυγε στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική. Η εκδίκαση της προσφυγής έγινε το απόγευμα της ίδιας μέρας, κάτι για το οποίο από το μεσημέρι είχα ενημερώσει τον προϊστάμενο του τμήματός μου συνάδελφο Κώστα Πασακυριάκο μαζί με τα άλλα υπό εξέλιξη θέματα του τρέχοντος ρεπορτάζ. Το ρεπορτάζ της εκδίκασης των ασφαλιστικών μέτρων το έστειλα στον υπεύθυνο του εργατικού ρεπορτάζ συνάδελφο Περικλή Κουρμούλη, κατά τις οκτώ με εννέα το βράδυ με την προφορικήεπισήμανση (που ανέφερα και στο ρεπορτάζ) ότι η απόφαση θα εκδίδετο αργά το βράδυ ή το πρωί της επόμενης μέρας και εγώ θα παρέμενα στο χώρο των δικαστηρίων μέχρι να κλείσουν. Επισήμανση περιττή αφού ούτως ή άλλως την ενημέρωση της εφημερίδας για τέτοιας φύσης δικαστικές αποφάσεις όταν τα δικαστήρια έχουν κλείσει την έχει το εργατικό ρεπορτάζ που τις πληροφορείται από τους συνδικαλιστές στους οποίους κοινοποιείται από τους δικηγόρους. Σημειωτέον ότι το συνδικαλιστικό όργανο των τελωνιακών ήταν σε συνεδρίαση από τομεσημέρι και περίμενε την απόφαση του δικαστηρίου προκειμένου να αποφασίσει για το αν θα συνεχίσει ή αναστείλει την απεργία. Την επομένη μέρα το απόγευμα, μου τηλεφώνησε ο συνάδελφος Πασακυριάκος για να με ρωτήσει τον λόγο που δεν είχα ενημερώσει την εφημερίδα για την δικαστική απόφαση, προσθέτοντας ότι ο ίδιος την είχε μάθει από τηλεοπτικό Δελτίο Ειδήσεων στη μία το πρωί και αμέσως ήρθε σε επαφή τόσο με τον συνάδελφο Κουρμούλη, όσο και με τον συνάδελφο Βασίλη Αμπελογιάννη, επίσης μέλος της ΣΕ, που το βράδυ εκείνο είχε βάρδια. Όπως μου είπε και οι τρεις με αναζήτησαν στο κινητό μου τηλέφωνο, που όπως ισχυρίστηκαν ήταν απενεργοποιημένο. Το ότι είχατο κινητό μου τηλέφωνο κλειστό δεν αληθεύει, εξάλλου αν ήθελαν μπορούσαν να με καλέσουν στο σταθερό. Το κύριο όμως είναι άλλο. Ανεξάρτητα του αν είχα (που δεν είχα) εγώ ή κάποιος άλλος την υποχρέωση της ενημέρωσης της εφημερίδας για την απόφαση του δικαστηρίου, αφού τρία μέλη της ΣΕ την είχαν μάθει γιατί δεν την δημοσίευσαν; Στην ερώτηση του συνάδελφου Πασακυριάκου η απάντησή μου ήταν ότι είχα πει στον συνάδελφο Κουρμούλη πως θα μείνω στα δικαστήρια μέχρι να κλείσουν, προσθέτοντας πως δεν είναι οι δικαστικοί συντάκτες αυτοίπου μαθαίνουν την απόφαση δικαστηρίων περί ασφαλιστικών μέτρων όταν τα δικαστήρια έχουν κλείσει. Οι αποφάσεις δεν ανακοινώνονται από την έδρα, αλλά κοινοποιούνται στους διαδίκους από τους δικηγόρους. Κάτι βέβαια που πρέπει να ήταν ήδη γνωστό στο συνάδελφο Πασακυριάκο από την πείρα του. «Σου έκανα μια σαφή ερώτηση, μου έδωσες μια σαφή απάντηση. Θα τα πούμε την Δευτέρα», μου είπε και έκλεισε το τηλέφωνο. Μετά το τηλεφώνημα του συνάδελφου Πασακυριάκου τηλεφώνησα στον συνάδελφο Κουρμούλη ο οποίος σε μένα παραδέχτηκε το ότιτου είπα πως θα παραμείνω στα δικαστήρια μέχρι να κλείσουν. Όταν τον ρώτησα γιατί με εγκαλεί ο συνάδελφος Πασακυριάκος, η απάντηση ήταν: «Η εφημερίδα δεν είχε μια είδηση που είχαν όλες οι άλλες. Αφού δεν φταίω εγώ, αφού δεν φταίει ο � (μου είπε το όνομα συναδέλφου του εργατικού ρεπορτάζ) τότε εσύ φταις. Λογικό δεν είναι;». Για το αν η ευθύνη της ενημέρωσης της εφημερίδας για δικαστικές αποφάσεις τέτοιου είδους, που εκδίδονται όταν τα δικαστήρια δεν λειτουργούν, είναι ή δεν είναι δική μου θα φανεί και από στοιχεία που θαπροσκομίσω κατά την συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσής μας. Από τα πραγματικά περιστατικά που αναφέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο λόγος που επικαλείται η εφημερίδα σαν αιτία απόλυσής μου είναι προσχηματικός. Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας πληροφορώ επίσης ότι ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος της εφημερίδας, συνάδελφος Ανδρέας Σακαρέλος, αν και η απόλυσή μου έγινε στις 30 Σεπτέμβρη, παραμονή της απεργίας μας για το Ασφαλιστικό, δεν είχε ενημερώσει την Ενωση έως σήμερα 2 Οκτώβρη, και πώς να το κάνει άλλωστε, αφού σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε σήμερα, με δική μου πρωτοβουλία, μου είπε ότι συμφωνεί με την απόλυσή μου! Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ» Στις 7/10/2008 παρουσιάστηκα στη συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης προκειμένου να δώσω διευκρινήσεις και να απαντήσω σε ερωτήσεις των συναδέλφων. Στις 14/10/2008 Συνεδρίασε εκ νέου το ΔΣ. Στη συνεδρίαση αυτή ο συνάδελφος Παναγιώτης Ράμμος, δηλώνοντας ότι «κατ' αρχήν δεν μιλώ μόνο ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, μιλάω και ως εργαζόμενος στην τιμημένη εφημερίδα, μακριά από εμένα διαχωρισμοί», και αφού υποστήριξε ότι: «είναι εφημερίδα που δεν έχει εργαζόμενους με την κλασική έννοια του όρου», ψευδέστατα υποστήριξε ότι: «οσυγκεκριμένος (σ.σ δηλαδή εγώ) δεν ζητάει να γυρίσει πίσω». Ακολούθως σχολιάζοντας την απόλυσή μου είπε ότι: «Δεν είναι όμως η απόλυση, η κλασική απόλυση», προσθέτοντας ότι: «η συγκεκριμένη εφημερίδα έχει το ηθικό ανάστημα να το κάνει αυτό», αναπτύσσοντας έτσι μια καινοφανή αλλά και απαράδεκτη θεωρία η οποία διαχωρίζει τους συντάκτες, τις εφημερίδες και τις απολύσεις σε αποδεκτές και ηθικές και σε μη αποδεκτές και μη ηθικές. Τα λεγόμενα από τον P. Ράμμο αναφέρονται στα σχετικά Πρακτικά της συνεδρίασης του ΔΣ. Στις 3/11/2008 επανέρχομαι στο αίτημά μου έκδοσης ανακοίνωσης διαμαρτυρίας για την απόλυσή μου γράφοντας: «Αγαπητοί συνάδελφοι, Θα ήθελα να με πληροφορήσετε σχετικά με τις ενέργειές σας μετά την προσχηματική μου απόλυση από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ. Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ 3/11/2008» Ακολουθεί νέο έγγραφό μου στις 18/11/2008 όπου αναφέρω: «Αγαπητέ πρόεδρε Σήμερα πληροφορήθηκα για την συνεδρίαση του Δ.Σ. Σας υπενθυμίζω την από 2/10/2008 αναφορά μου σχετικά με την προσχηματική απόλυσή μου από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ και την από 3/11/2008 επιστολής μου όπου ρωτούσα για τις ενέργειες που έχει κάνει το Δ.Σ. προκειμένου να ανακληθεί. Δυστυχώς δεν μπορώ να είμαι σήμερα στα γραφεία της Ενωσης ώστε να έχω προφορική εκ μέρους σας ενημέρωση, γιατί στις 12 μ.μ. πρέπει να είμαι στο ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ για την διενέργεια Σπινθηρογραφήματος. Εξέταση που διαρκεί πάνω από τρεις ώρες. Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ» Στις 27/11/2008 παραβρίσκομαι για δεύτερη φορά σε συνεδρίαση του ΔΣ όπου ξεκαθαρίζω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο το αίτημα μου. Στη συνεδρίαση αυτή ο συνάδελφος πρόεδρος Πάνος Σόμπολος λέει πως έχει μιλήσει με τον διευθυντή του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ Στέφανο Λουκά, ο οποίος του απέκλεισε κάθε πιθανότητα επαναπρόσληψης μου, σημειώνοντας ότι ο λόγος της απόλυσης δεν είναι αυτός που μου αναφέρθηκε. Η εύλογη απορία που δημιουργείται είναι αν δεν είναι αυτός ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΜΟΥ; Στη 1/12/2008 με νέο έγγραφό μου προς το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ σημειώνω: «Αγαπητοί συνάδελφοι, Μετά τις προφορικές διευκρινήσεις που έδωσα στο ΔΣ περιμένω την έκδοση ανακοίνωσης για την καταχρηστική απόλυσή μου από την εφημερίδα «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ». Η από το ΔΣ έκδοση ανακοίνωσης, πέρα από την ηθική στήριξη στον με κάθε νόμιμο τρόπο αγώνα μου για ακύρωση της καταχρηστικής απόλυσης, θα είναι και προστασία των συναδέλφων μας στον «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» από απολύσεις που ενδεχομένως σχεδιάζει η διεύθυνση της εφημερίδας, αλλά και καταδίκη απόψεων που έχουν εκφραστεί ότι η απόλυσή μου δεν είναι «η κλασική απόλυση» και ότι ησυγκεκριμένη εφημερίδα «δεν έχει εργαζόμενους με την κλασική έννοια του όρου» (πρακτικά συνεδρίασης Διοικητικού Συμβουλίου 14/10/2008 σελίδα 76) Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ 1/12/2008» Στις 4/12/2008 ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Δημήτρης Τσαλαπάτης μέσα στο γραφείο του προέδρου με φορτικότητα μου ζητά να αποκαλύψω τον τρόπο με τον οποίο ήρθαν στην κατοχή μου τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΔΣ της 14/10/2008. Τελικά μετά από έντονη συζήτηση μεταξύ εμού και του αντιπροέδρου κατά την οποία επιμένω στην έκδοση ανακοίνωσής διαμαρτυρίας για την απόλυσή μου, ο πρόεδρος Πάνος Σόμπολος μου λέει ότι αυτός είναι ο υπεύθυνος της καθυστέρησης, δεσμευόμενος, μαζί με τον αντιπρόεδρο, ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίασητου ΔΣ. Στις 18/12/2008 στέλνω την 4η επιστολή προς το ΔΣ όπου γράφω: «Αγαπητοί συνάδελφοι. Μετά την υπόσχεση του προέδρου και του αντιπροέδρου της Ενωσης στις 4/12/2008 στο γραφείο του πρώτου ότι το ΔΣ θα εκδώσει ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την αναιτιολόγητη και προσχηματική απόλυσή μου από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ, επανέρχομαι στο αίτημά μου με την επισήμανση τόσο της μεγάλης καθυστέρησης έκδοσης της διαμαρτυρίας, όσο και του ότι έχουν εκδοθεί ανάλογες διαμαρτυρίες για απολύσεις άλλων συναδέλφων που έγιναν μετά την δική μου απόλυση. Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ» Τελικά παρά τις τέσσερις επιστολές μου στο ΔΣ, τις δύο προσωπικές μου παρουσίες σε αντίστοιχες συνεδριάσεις, αλλά και τις πολλές υποσχέσεις ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ, αν και έχουν περάσει πάνω από τρείς μήνες από την απόλυσή μου. Το θέμα, που ξεπερνά τα όρια του εμπαιγμού, είμαι υποχρεωμένος να το καταγγείλω στο σύνολο του κλάδου, τονίζοντας πως θα συνεχίσω με κάθε θεμιτό τρόπο τον αγώνα μου για την άρση της αδικίας της απόλυσής μου και για την επαναπρόσληψή μου στην εφημερίδα. Συναδελφικά Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ 7/1/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: